.
.
.
.
.
.
.
Велика Китайська стына - одна з найбільших та майстерних будівельно-технічних споруд у світі. Вона простяглась від Ляодунської затоки (північний схід від Пекіну) через Північний Китай у пустелю Гобі. Дані про її довжину відмінні та варіюються. Відстань від одного кінця до другого становить 2450 км, але якщо врахувати інші фортечні вали, що відходять від неї, то вийде 6000 - 6500 км.
Стіна є не тільки одним з чудес світу, але й символом Китаю. Вона слугувала не тільки кріпосним валом, але й дорогою, ширина якої становила 5,5 м, що дозволяло йти у ряд п'ятьом піхотинцям чи кавалеристам. Це робило її зручною для патрулювання кордонів. Уздовж стіни розміщалось близько 25000 вартових веж, вистоа яких становила близько 13 м.
1987 р Велику Китайсько стіну було внесено до списку всесвітньої культурної спадщини ЮНЕСКО.
.
.
.
.
.
Ханьські купці продавали китацський шовк на Захід. Так званий Великий шовковий шлях поєднував ханьську столицю Чанань з містами Близького Сходу. На півдні він пролягав по гірським перевалам тибету, на півночі - по пустелі.
Довжина Великого щовкового шляху становила 6400 км. Купці подорожували верхи на верблюдах, і для захисту поєднувались у групи, які називались караванами. Каравани везли шовкові тканини, прянощі та бронзові вироби для продажу на Заході. Поверталися зі слоновою кісткою, дорогоцінним камінням, кіньми та іншими товарами з Заходу.
З книги ви можете дізнатися про китайського мандрівника другого століття до нашої ери Чжан-Цяна, який започаткував Великий шовковий шлях.
.
.
.
.
В древнем и средневековом Китае большое значение придавали жертвоприношениям. Священным правом совершать жертвоприношения обладали только императоры - "сыновья Неба". Вот для этого священного ритуала и был построен в 1420 году "Храм Неба", который впоследствии перестраивался и достраивался.
Два раза в год император покидал свой дворец, чтобы отправиться на богослужение в "Храм Неба", который располагался на южной окраине Пекина. Считалось, что окраинное положение храма способствует более спокойному общению императора с Небом.
Территория Храма Неба занимает около 280 гектаров. Обширная территория, на которой расположен ансамбль храма, обнесен двумя рядами глухих стен, окрашенных в красный цвет, и образует в плане квадрат, символизирующий землю. Круглые здания беломраморного алтаря и храмов, увенчанных синими коническими крышами, символизируют небо. Такое сочетание квадрата и круга обозначает союз Неба и Земли.
.
.
.
Китай завжди здавався європейцям далекою і неодсяжною країною, у якій все незвично і незрозуміло. Навіть у період Середньовіччя, кои вже існували доволі точні мапи, східна окраїна Євразії залишалася майже суцільною білою плямою, хоча китайська держава в ті часи була великою і могутньою.
Самыми грандиозными морскими военно-торговыми экспедициями в средневековом Китае были плавания путешественника, флотоводца и дипломата Чжэн Хэ.
В состав флотилии вошли 317 кораблей, на борту которых находились 27800 человек. Самые большие корабли Чжэн Хэ, по свидетельству историков, в длину достигали 140 метров, и это удивительно, если учесть, что длина каравеллы Колумба "Санта Мария" составляла всего 18,5 метра.
.
.
.
Давньокитайська міфологія була створена до 220 року до нашої ери. Відомості про міфологічні уявлення давніх китайців у ті часи дуже фрагментарні - вони дійшли до нас у давніх історичних та філософських творах, таких як збірки поезії "Чжуан-цзи", "Шань-хай цзин" (Книга гір та морів).
Характерною рисою давньокитайської міфології було те, що міфічні персонажі сприймалися як реальні історичні постаті. Давні китайці уявляли створення світу як поступове відокремлення неба від землі - тому в їхніх міфах присутній образ "світової осі", яку сприймали у формі сходів або гри з палацом верховного небесного володаря Шан-ді на верхівці.
.
В новелах класика китайської літератури XVII столітя Пу Сунліна (1640-1715) фантастичні сюжети, взяті з народних казок та легенд, переплітаються з повсякденними ситуаціями, його герої опиняються у світі надприродного. Однак у автора це лише фон, за яким стоїть реальне життя.
До збірки увійшли кращі казки народів Китаю. Познайомившись з ними, читач відкриє для себе напрочуд розмаїтий і яскравий світ, познайомиться з героями народної творчості та китайськими традиціями і звичаями.
.
Ще одна збірка, до якої увійшли три китайські народні казки.
.
Це давнє китайське вчення лежить в основі мистецтва зводити будівлі таким чином, щоб вони перебували в гармонічній єдності з космічним "подихом" місцевості.
Крім віри в добрих і злих духів, давні китайці вірили в існування сил, пов'язаних з ландшафтом, що впливають на долі людей.